Back to Uni - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Robin Hilster - WaarBenJij.nu Back to Uni - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Robin Hilster - WaarBenJij.nu

Back to Uni

Door: Robin Hilster

Blijf op de hoogte en volg Robin

13 April 2016 | Australië, Brisbane

De dag begon vroeg, Mitch kwam me ophalen rond een uur of 10 en we zijn met Pip, de hond, naar de andere kant van Mooloolaba Beach gereden. Prachtige natuur, en zo een mooi strand. Het weer zat alleen niet echt heel erg mee. Het was wel warm, maar het waaide een beetje en af en toe een spettertje regen.

Ze hebben daar zelfs een heel park voor honden; alles is groen, waterfontijntjes met een drinkbak. Ik kan me niet herinneren of ik dat ooit in Nederland heb gezien ...nee ik denk het niet. We zijn daarna wat gaan drinken bij Little Miss Saine. Een bosbessensmoothie was het geloof ik, en daarna een coffee voor onderweg. Little Miss Saine is een klein, knus cafeetje waar je broodjes, koffie, smoothies en andere drankjes kan halen. Zo gezellig!

De hele dag zijn we onderweg geweest. We hebben zelfs nog gegolft... Mijn aller eerste keer, haha. Kangoeroe gespot op het veld waar we gingen golfen, grappig. Die komen echt out of nowhere. En hij was gewoon een beetje aan het zitten en aan het rondkijken.

Daarna zijn we naar Mitch z'n Uni geweest, en het is echt niets van wat ik in gedachte had. Ik dacht aan sorority's, zoals in Amerikaanse films. En zo'n campus waar studenten wonen. Er was wel een soort van campus. Huizen waar studenten wonen, niet alle studenten, maar wel een hoop. Gewoon een soort van wijk vlakbij de Uni. Mitch vertelde me dat ze daar wel huisfeesten geven, maar gewoon anders als in Amerika. Wat natuurlijk ook wel een beetje logisch is... Ik ben tenslotte in Australië, niet in Amerika. De Uni was zó groot. Super grote gebouwen, en voor al veel gebouwen. Een paar coffeeshops (als in; coffeeshops waar je koffie haalt en broodjes. Niet coffeeshops zoals wij ze kennen in Amsterdam haha). Ik was wel nieuwsgierig naar het leven als student in Australië, misschien word ik ooit nog een student. Maar de kans is klein, want ik heb een kleine piecie hekel aan school. Ik bezoek liever dingen in het buitenland, dat ik er op school zit. Maar als nog, het lijkt me leuk om het een keertje mee te maken. Once in a lifetime, you know. :-)

Na Uni zijn we naar The Plaza gereden, want ik kon me nog heel goed een bepaald drankje herinneren van de MacDonalds, die wij, in Nederland, na 10 jaar nog steeds niet hebben. Jezus. 10 jaar geleden, toen we in Australië waren voor de eerste keer, stond ik met dat drankje op en ging ik er mee naar bed. Heel slecht, maar idc. Ze noemen het een Slurpy hier. Frozen Coke. Bevroren cola. Maar dan in verschillende smaken. Raspberry (die had ik genomen, want dat was my drink back in the days), Cola, en nog meer smaken. Geen idee welke. Maar het was super lekker. Net als hoe ik het me herinnerde. Gek eigenlijk, dat ik zo een klein iets me zo sterk kan herinneren. Ik moest er gewoon eentje halen. Later nog wat winkeltjes bekeken, en toen zijn we naar huis gegaan.

We hebben super chill gegeten. Een burrito met kip en die lekkere rode salade. Mmm... Mi is gettin healthy over here! En ik hou er van.

Na het eten nog even gekletst en op de bank gezeten. Rond 9 uur ging ik naar bed, ik was nog steeds een beetje gebroken. Ik word sinds dag 1 elke nacht wakker. Vannacht was het 5 uur toen ik wakker werd, dus dat is al een hele vooruitgang met de vorige nachten... Gelukkig kon ik later verder slapen tot een uur of 7:30. Nu maar hopen dat die jetlag heel snel helemaal weg is. Dan pas kan mijn avontuur écht beginnen...

  • 13 April 2016 - 17:20

    Bep Hilster:

    Dus weer een geerlijke dag fehad gisteren met mitc .heerlijk dat je het leuk heb ik heb toen een week last vanJET LEG GEHAD VRESELIJK HE veel plezier

  • 15 April 2016 - 10:04

    Mama:

    Haha dat je dat nog weet van Slurpy, dat was jou ontbijt toen he! Ja school wat zal ik daar op zeggen, mmmm.
    Ik geniet van je verhalen, en dat je het zo fijn hebt daar, dikke kus

  • 17 April 2016 - 12:15

    Sista:

    Mooie verhalen Robbedoes.. toch wel leuk he, reisverslagen schrijven ;). Is helemaal leuk om ze over een paar jaar terug te lezen! Die van mij staan er ook nog steeds op.

    Aankomend weekend gaat je avontuur echt beginnen. Je hebt namelijk je eerste hostel-weekend geboekt in Noosa. Nu er vooruitgang in zit, voel ik me ook beter. Want ik weet hoe je je kan voelen.

    Kan niet wachten om je weer te zien en samen avonturen te beleven, maar eerst ga je zelf memories maken!

    Dikke kus en I love you XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Hoi! Mijn eerste trip, in m'n eentje, ever. En die gaat natuurlijk naar het land waar ik 10 jaar geleden mijn hart heb achter gelaten; Australië. Omdat ik deze ervaring over een paar jaar graag nog wil herleven, zonder te leiden aan geheugenverlies, ga ik m'n best doen om zo vaak mogelijk verhaaltjes achter te laten over wat ik doe, gedaan heb, waar ik heen ga en wat ik zie. Etc. etc. Groetjes!

Actief sinds 09 April 2016
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 4255

Voorgaande reizen:

09 April 2016 - 07 April 2017

Dutchy going Down Under

Landen bezocht: